יום שישי, 31 במאי 2013

פנקייקים ניצחון!

זה היה מסע ארוך ומפרך. המסע אחרי הגביע הקדוש, לחפש את ביגפוט שלי.

למעשה, אלון ואני הפכנו לכאלה אכלני-פנקייקים רק עם מעברנו לארה"ב. בישראל אף פעם לא ממש הכנתי חביתיות (או איך שלא תרצו לקרוא לזה). וכאן, פתאום התחלתי. אולי בהשפעת והשראת כל סדרות הטלוויזיה האמריקניות שאני צופה בהן. שנכון, צפיתי בהן גם בישראל, אבל מעולם לא במינון קטלני שכזה. ב"האישה הטובה", "האחות ג'קי" ו"דקסטר" כולם תמיד מאוד אוהבים להכין פנקייקס לארוחת בוקר. אני דווקא מעדיפה אותם לארוחת ערב, אבל זה רק בגלל סדר היום שלי, סגנון חיי והבחור איתו התחתנתי, שלא ממש מתחבר לקונספט ארוחת הבוקר.

אניווייז...

כבר למעלה משנה שאני מנסה ומנסה, מחליפה, מוסיפה, משמיטה, משנה את סדר הערבוב, את סוג הקמח, את סוג הנוזלים. לפני בערך חודש, סופסוף מצאתי.

אני חושבת שגיגלתי "לביבות גבינה" או משהו כזה. מצאתי את המתכון המקורי שמאז הכנסתי בו כמה שינויים ושיפורים. אני משתמשת כאן ביוגורט 2% שומן של Fage, כי הוא ממש כמו גבינה לבנה. בשביל מתכונים שדורשים יוגורט הוא פשוט סמיך מדי ולא מכיל מספיק נוזלים. הוא באמת הכי דומה באופיו לגבינה לבנה של תנובה.

קל לי מאוד לזכור את המתכון, כי לפי מספר הביצים ניתן לדעת כמה צריך מהמרכיבים האחרים (פי שניים):

2 ביצים
4 כפות יוגורט מקומי/ גבינה לבנה ישראלית
4 כפות סוכר
4 כפות קמח

מערבבים ביצים עם גבינה (אני עושה זאת באמצעות מטרפה ידנית). מוסיפים סוכר ומערבבים היטב (אני מפחיתה ל-3 כפות, כי יחד עם סירופ מייפל או דבש זה נהיה מתוק מדי), מוסיפים חצי מכמות הקמח, מערבבים היטב ומוסיפים את החצי השני. מערבבים היטב, שוב.

המתכון המקורי לא כלל שמן. בהכנה הראשונה החביתיות נדבקו קצת למחבת ולכן אני מוסיפה 1-2 כפות של שמן קנולה. לא, זאת לא טעות, אין צורך באבקת אפייה או סודה לשתייה. אני מוסיפה גם כפית תמצית וניל וגרידת לימון.
אני מכפילה כמויות ומכינה עם 4 ביצים. משביע מאוד לשני מבוגרים רעבים. אני מכינה חביתיות בינוניות, בגודל המחבת. אופי הבלילה מאפשר להכין חביתית דקה יחסית. הן נפרדות מהמחבת בקלות ומתהפכות בחינניות. מ-4 ביצים מתקבלות 8-9 חביתיות. מ-2 ביצים, ננחש ונאמר שחצי?

אחלה ארוחה.

2 תגובות:

  1. קראתי עכשיו את הפוסטים האחרונים ונהניתי ממך כרגיל...מקווה שאת בסדר ומרגישה טוב

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על התגובה! אני בהחלט בסדר ומרגישה טוב מאוד! :)

      מחק