יום שישי, 16 בנובמבר 2012

למצוא פנאי

השבוע סיימתי את הסבבים הקליניים, עם משמרת אחת במחלקה פנימית שחשפה אותי קצת יותר לאוכלוסייה איתה אני אעבוד. בשבוע הבא אני מבלה יום אחרון בכיתה וכבר בסוף השבוע הזה אני עובדת שתי משמרות במיון, בפעם הראשונה עם החונכת שלי, האחות אליה אהיה צמודה בחודשים הקרובים, שאמורה להעביר אליי את כל הידע והמיומנויות להם אני זקוקה כדי להיות אחות חדר מיון טובה.

השבועות החולפים היו קשים, מכל מיני סיבות. להגיע למחלקות זרות ליום-יומיים ומיד לנוע הלאה, לעבוד משמרות הפוכות - לילה ואז יום, יום אחד ללמוד ויום אחרי זה לעבוד. להיבחן בשלושה מבחנים, להיכשל באחד, להיבחן שוב באותו יום ולעבור ולדעת שכל בחינה כזאת יכולה לחרוץ את גורלי, מפני שכישלון שני משמעו סיום העסקתי, כמה מרגיע. יצא לי גם לשמוע מכל מיני נשמות טובות כמה המערכת שבחרתי להיכנס אליה גרועה, במיוחד לאחיות, שהעבודה בה לא מתגמלת, שאין אופק להתקדמות. ואפילו שאני יודעת שהם מדברים שטויות, אפילו שאני מכירה עובדות הפוכות לגמרי, זה מערער ומחליש.

צריך גם להתרגל לעבודה במשמרות. כמה מוזר, למשל, זה שהחל ממחר אני עובדת ארבעה ימים ברצף ואז יש לי הפסקה של שישה ימים? אמרתי היום למנהל המחלקה, בשיחה שהייתה לנו, שאני מבינה למה אנשים עושים כל-כך הרבה שעות נוספות. כי כשמתרגלים לעבודה הרצופה, שוכחים מה זה פנאי. וכשכבר מוצאים קצת, לא יודעים מה לעשות איתו.

אתמול והיום היו לי יומיים חופשיים. קמתי אתמול מאוחר, ראיתי שלושה פרקים של שלוש סדרות טלוויזיה שונות (לא ברצף!), התכתבתי קצת בסקייפ ובג'ימייל צ'אט, רקדתי חצי שעה עם ההולה-הופ ועשיתי קצת מתיחות, סיימתי את הספר שלי (פרפרים בגשם של מירה מגן. בינוני לטעמי), בישלתי עוף בפטריות וקראתי קצת בבלוגים השונים אחריהם אני עוקבת. היום קמתי מוקדם בבוקר, נסעתי לפגישה בביה"ח, חזרתי, אכלתי, ישנתי קצת, קמתי ושטפתי כלים, קראתי קצת בבלוגים. בהמשך היום אני רוצה להוריד שערות מהרגליים, ללכת לקניות ולאפות עוגה... היום יעבור והוא אפילו יתמלא איכשהו, אבל אני לא רוצה שיהיה איטי מדי. אני רוצה שיהיה לי מעניין.

אני חייבת למצוא לי פנאי, או יותר נכון - להמציא לי פנאי. מה עושים עם זמן פנוי, אבל כזה שאינו סדיר? אני לא יכולה להתחייב למשהו שמתקיים פעם בשבוע, בכל יום שלישי, נניח. אני ישר חושבת על ספורט - תמיד אפשר לעשות יותר ספורט וזה אחד הדברים שהיו חסרים לי בתקופות שהייתי עסוקה מאוד. אז נוסף על הולה-הופ, לצאת להליכות ארוכות? לעשות מנוי לחדר כושר? לחזור לתרגול סדיר יותר של יוגה? אולי ללמוד סופסוף שפה נוספת? ומה עוד?

מה עוד עושים כשיש פנאי? יש לכם רעיונות? המלצות לספרים טובים?

אני מקווה ששלושת המשמרות הרצופות שמתחילות מחר יהיו מוצלחות - מלמדות, מלחיצות רק במידה, שאצליח לקחת זמן ולצאת להפסקת אוכל גם אם יהיה בית משוגעים. ושארגיש שאני במקום הנכון.

2 תגובות:

  1. אני התחלתי לרוץ, אומנם 4 מעלות פה, אבל זה אפשרי.
    ואני קוראת עכשיו את zoo city, אני אל ידות איך להגדירו אבל הוא סוחף ויש גיבורה עם עצלן!
    בהצלחה במחלקה!

    השבמחק
    תשובות
    1. גיבורה עם עצלן? מה??

      רצתי עד לפני חצי שנה, בערך. החלטתי שאני מפסיקה עם זה לגמרי, בגלל שאני לא אוהבת את הנזק לברכיים וקשה לי קצת עם הציצים - שתי חזיות ספורט וזה עדיין כואב מדי. אז לא.

      מחק