יום חמישי, 9 באפריל 2015

הפנקייקים ללא גלוטן הטובים ביותר שאכלתם (עם אופציה לטבעוּן)

Sweet mother of everything that's good and holy!

נכון שתגליות מקריות הן הכי מהנות, מרגשות ומלהיבות?

לפני רבע דקה סיימתי לבלוע-כמעט-בלי-ללעוס פנקייק. זה לא עניין של מה בכך בהתחשב בכך שהתזונה שלי עדיין לא כוללת ביצים וקמח חיטה.

לפני שבוע בערך הוספתי שיבולת שועל ואז קניתי קמח שיבולת שועל, שהוא בעצם שיבולת שועל טחונה דק-דק. שלשום בבוקר ניסיתי להכין וופל בלגי מקמח שיבולת השועל שלי ונחלתי כישלון קולוסאלי. אבל רוחי לא נפלה (ליותר מיום) ולא אמרתי נואש. היום שוב חיפשתי בנבכי האינטרנט מתכון לפנקייק שיבולת שועל שהוא גם טבעוני ונטול גלוטן. מתוך מחשבה על הצורך באיזשהו עמילן שיעזור בייצוב וייבוש הבלילה, השחלתי גם corn starch לשרשרת החיפוש והוא זה שגלגל לפתחי את הגילוי: Corn Cakes, או Corn pancake.

המעדן הזה מגיע לי בול בזמן, כי ביומיים האחרונים אני קצת מתוסכלת מהסידור התזונתי הנוכחי שלי. לא בהכרח נמאס לי מפירה ואגסים בסירופ, אבל הצורך להתחבר להזנה מעצבן אותי וגורם לי אי-שקט וגם חסרים לי כמה דברים שפנקייקים עונים עליהם באופן מושלם; פינוק מתוק, breakfast food, מן מאפה.

עם כל כמה שכיף ומספק לאפות לאלון ועדו מאפינס ולראות אותם אוכלים אותם בחדווה, גם אני רוצה! ואחרי הפלופ של אתמול בבוקר התחלתי לפקפק בהיתכנות של תרחיש כזה. רוב תערובות האפייה נטולות הגלוטן כוללות קמח אורז או מבוססות עליו, ואני בינתיים נכשלתי במבחן הקמח. גם כמה נסיונות עם מוצרי חיטה החזירו תוצאות מעורבות אז בינתיים אני נמנעת מניסוי חוזר.

המורכבות של הוספת מזונות חדשים היא משולשת: אחד, אני חוששת להיכשל כי כישלון מביא איתו תוצאות לא נעימות בדמות סימפטומים וכמה ימים של צורך לחזור ליסודות, לפעמים עד כדי הזנה אקסלוסיבית בזונדה למשך כמה ימים ואז הוספה מחדש של המזונות הבטוחים, לאט ובזהירות. שתיים, אני כל הזמן נקרעת בין הרצון להוסיף דברים טעימים וכיפיים לבין הרצון להוסיף דברים מזינים. שלוש, התהליך כל כך איטי שאני פשוט מתחרפנת.

למה אני בכלל מספרת לכם על הפנקייקים האלה? כי אעיז ואומר שהם אפילו מוצלחים יותר מפנקייקים "אמיתיים", כאלה עם ביצים וחלב - הם לא נדבקים (אחרי כפית שמן קנולה שניגבתי מהמחבת עם נייר סופג), נהפכים בקלות בלי להתפרק, הם לא דביקים/חונקים כשמנסים לבלוע אותם, לוקח פחות מחמש דקות לערבב אותם וחמש נוספות לטגן אותם, מתקבלים פנקייקים גבוהים ותפוחים - אמריקאיים למהדרין והתוצאה מפנקת ומספקת. רגע, זה גם כשר לפסח, לא? אחח, פספסתי את הרכבת הזאת ביום!

מאחר ואני נמנעת מביצים אבל כבר אוכלת חלב נטול לקטוז, השתמשתי בחלב, אבל אתם מוזמנים להשתמש בתחליף החלב/חלב צמחוני-טבעוני החביב עליכם.

כמובן שעל הניסיון הראשון שיניתי כמויות ועשיתי ניסויים, אז המתכון הזה הוא שלי, בהשראת המתכון שמצאתי כאן.

והכי כיף? בגלל קמח התירס (פולנטה) הדק מתקבל מרקם גרגירי מעודן שנותן קראנץ' כיפי לתוצאה הסופית וכשמוסיפים סירופ או דבש בכלל מתרחשת אלכימיה והחגיגה מזכירה מאוד בסבוסה, שהיא אחד מהקינוחים האהובים עליי.

לסיכום אמרתי לאלון - גם אם זה יעשה לי כאב בטן, זה היה טעים. אגב, אם יהיה כאב בטן, החשודה הכי סבירה היא הסודה לשתייה. ואז גילינו משהו חדש...

מתכון?

פנקייק תירס נטול גלוטן
כמות לכ-6 פנקייקים ממוצעים בגודלם

כוס קמח שיבולת שועל
כוס קמח תירס (פולנטה)
כף קורנפלור
שתי כפיות אבקת אפייה/סודה לשתייה
שלוש כפיות סוכר (יותר אם רוצים מתיקות יותר מורגשת)
כפית תמצית וניל
כוס חלב
רבע כוס ריוויון/רסק תפו"ע

מערבבים את כל החומרים היבשים היטב, מפוררים כל גושים שישנם
מוסיפים חומרים רטובים ומערבבים היטב במזלג. אם העיסה סמיכה מדי, מוסיפים עוד קצת חלב/ריוויון. תחשבו על מרקם סופי של חומוס/טחינה לא מאוד נוזלית
מחממים מחבת ומשמנים קלות עם כל שמן שתבחרו
מטגנים כדקה על כל צד עד שהפנקייקים תפוחים וזהובים. אתם תדעו כשתראו...

אוכלים בתיאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה