יום רביעי, 2 באוקטובר 2013

פרנץ' טוסט ארוך, דבר נפלא!

אז, אני חוזרת לספר...

בעשרה לתשע הבוקר הדלקתי את התנור. בתשע הכנסתי את התבנית לתנור החם (180 מ"צ). פניתי לשגרת הבוקר שלי והנחתי ליצירה למלא אט-אט את המטבח ואז את הבית כולו בריחות מענגים של קינמון, חמאה וסוכר חום. בתשע וחצי הטיימר צלצל והעברתי את התנור לשלוש דקות של גריל. חמש דקות אחר-כך כבר ישבתי לאכול, לא לפני שהטבעתי את הנתח המובחר שלי בכמות שאינה בלתי מכובדת של סירופ מייפל מובחר.

זה היה מענג ומופלא ואני ממליצה לכולכם לנסות. וזה כל-כך פשוט!

מה צריך?

4-5 ביצים
250 גרם לחם מכל סוג שתבחרו, אפשר בן יום או יומיים אבל ממש לא חובה
2 כפות חמאה
1/3 כוס סוכר חום
1/2-3/4 כוס חלב
כפית תמצית וניל
כפית קינמון טחון
מעט אגוז מוסקט
קורט מלח

איך מכינים?
משמנים תבנית רבועה (שלי 9*9 אינץ') בחמאה. את שארית החמאה חותכים בסגנון חופשי לחתיכות קטנות ומפזרים על תחתית התבנית. זורים את הסוכר על תחתית התבנית. חותכים את הלחם לקוביות לפי רצונכם ומניחים בחוסר-סדר בתבנית.
מערבבים את כל החומרים האחרים ושופכים מעל הלחם. נותנים ללחם כמה לחיצות כדי שהבלילה תופץ ותיספג באופן אחיד יותר. מכסים את התבנית בניילון נצמד/נייר אלומיניום ומאשפזים במקרר למשך 4 שעות עד לילה.
בבוקר (או כשמוכנים), מוציאים את התבנית מהמקרר ומחממים תנור ל-180 מ"צ. אופים את החגיגה 30 דקות, בתבנית לא מכוסה. בתום האפייה אפשר להעביר את התנור למצב גריל לדקות ספורות, רק כדי להשיג קצת שחום וקראנצ'י - זהירות שלא לשרוף! אפשר להפחית מזמן האפייה אם מעוניינים בתוצאה רטובה יותר. ואפשר פשוט לשפוך חצי משאית מייפל מעל הכל, ואז כלום לא ישאר יבש.

בתיאבון ולבריאות!

note to self: הצלחת האדומה לא תורמת לפוטוגניות

2 תגובות:

  1. ממש מזכיר לי "ארוחת- בוקר -לחם -שאריות" שהיינו מתעוררים אליה כילדים בשבתות בבוקר בברזיל. אמא שלי (היא מרומניה, אבל פולניה לעניין "לא זורקים אוכל") היתה אופה את זה על להבת גז זעירה. ב"סיר פלא", שזאת תבנית עגולה מאלומיניום (הס מלהזכיר) עם מכסה די הרמטי, שבמרכזה גליל חלול. ואח"כ היתה הופכת את זה בזהירות על צלחת למראה של "עוגהעוגהעוגה במעגל" וגו'.
    אני מריירת למחשבה על "חצי משאית מייפל", שמתערבבת עם ריחות וניל. ואפשר גם גרידת לימון?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שזה קצת שונה מפודינג לחם, כי זה לא יצא מאוד רטוב.

      ואני חושבת שכולנו יודעים מה זה סיר פלא, אפילו הצעירים שבינינו... :)

      מחק