יום שני, 12 במרץ 2012

יום אחרון של חופשה

זהו. שלושה שבועות חלפו-עברו להם והיום אני חוזרת לעבוד.
בלילה שבין שבת לראשון הזזנו את השעון שעה קדימה ועכשיו אנחנו שוב בשעון קיץ. יש לנו שבועיים וקצת של חסד במהלכם בישראל עדיין לא מזיזים את השעון ולכן הפרש השעות מצטמצם בשעה. זה גם עוזר קצת לצמצם את תחושת המרחק. רק שש שעות - אנחנו קרובים יותר בשעה. משמעות נוספת של הזזת השעון היא שהשמש זורחת כאן רק ב-7:50. הבוקר קמתי ב-7:10 ובחוץ חושך אמיתי של לילה.

אתמול היה כאן יום שמש מרהיב. אמנם היום יורד גשם, אבל מדברים על שבוע רצוף של טמפרטורות שמדגדגות את ה-20 מלמטה. אז ניצלתי את מזג האוויר היפייפה ונסעתי לקניות, כי זה מה שבחורות בריאות עושות. נסעתי לטארגט ולמאייר וקניתי שמיכת חורף נוספת וזוג כריות, שיהיו לאורחים. עוד שבוע מגיע אלינו אורח, חבר של אלון מהלימודים בישראל שהתקבל לאוניברסיטה כאן. הוא מגיע להתרשם מהמחלקה ומהעיר ואנחנו מארחים אותו למשך כמה לילות. אז קניתי שמיכת חורף, למרות שכפי שזה נראה כרגע, בחום הנוכחי, הוא יוכל לישון עם שמיכת פיקה.

יצאתי מהבית עם סוודר דק ומעיל רוח. חזרתי הביתה בחולצה קצרה, הסוודר והמעיל מגולגלים בתוך אחת השקיות של הקניות. השמש הייתה חמימה ונדיבה. כשיצאתי מהסופר היו לי 20 דקות לחכות לאוטובוס שייקח אותי הביתה. ישבתי על ספסל אחד ונתתי לשמש קצת לרכך אותי. הייתה רוח קלה והרגשתי קצת כמו בחוף ים. זה היה סיום מתאים לחופשה בת שלושה שבועות שהפכה בחלקה לחופשת מחלה. לפחות ביום האחרון הרגשתי בריאה וחיונית ויכולתי ליהנות ממזג האוויר הנפלא.

אבל כשחזרתי הביתה המחיר האמיתי התחיל להתברר. רוב נגעי האלרגיה שלי התחילו לבעור ולגרד. אז מרחתי קרם ולקחתי בנדריל, ללא השפעה ראויה לציון. ניסיתי מאוד לא להתגרד. לקחתי עוד בנדריל לפני השינה ושוב, כשהתעוררתי באמצע הלילה מרוב התגרדות. בגלל ההשפעה המרדימה של הבנדריל נרדמתי ברגע שהראש שלי פגש את הכרית. הצד הפחות חיובי של הסיפור הוא שבשעה 7:10 בבוקר, כשהשעון שלי צלצל כדי שאקום לעבודה, קמתי והלכתי עד אליו, מתנדנדת כשיכורה. הזרועות שלי עדיין מגרדות.

בטארגט קניתי גם מעבד מזון.
לפני שבוע בערך אלון הלך לקניות. ביקשתי שיקנה גזר גמדי ובשל שיבוש בתקשורת בינינו הוא חזר עם שק של שני קילו ורבע. זרקתי 20 גזרונים קטנים לתוך מרק העוף של החולים שבישלתי בשבוע שעבר וזה לא ממש השפיע על גובה מפלס הגזר בשקית. עבר שבוע והגזר כבר מתחיל להתיישן. אז קניתי פוד-פרוססור של בלק & דקר ב-30 דולר ואתמול הכנתי מאפינס גזר. 12 מאפינס, 150 גרם גזר. בקצב הזה אני יכולה להכין עוד 12 תבניות של 12 מאפינס ורק אז השקית תיגמר. אני יכולה להתחיל למכור אותם. אז חשבתי לנסות להכין את חלת הדלורית של עלמה, אבל עם גזר במקום דלורית. אם זה יצליח זה יהיה הכי מגניב. אם יכשל, נו מילא, נזרוק לפח ונתחיל מחדש.
כשעברנו לארה"ב ואבזרנו את הבית והמטבח היה רגע של התלבטות - האם לקנות את כל מוצרי החשמל הקטנים, או לקנות רק את הבסיס ובהמשך להצטייד ביתר. בחרנו ללכת על הבסיס וקנינו רק טוסטר וקומקום חשמלי. אתמול נוסף גם פוד-פרוססור לחבורה. בקרוב נצטרך לעבור לדירה עם מטבח גדול יותר, שיהיה איפה לאחסן את כל המכשירים הללו. אני תוהה אילו עוד מכשירים חסרים לי, פרט למיקסר עומד טוב. ואני גם שואלת את עצמי מה עוד אפשר להכין עם גזר.
 
רעיונות, מישהו?

4 תגובות:

  1. קצת מאוחר ליעץ אץ זה עכשיו אבל גזר גמדים מגניב לנשנש. פשוט לארוז את זה בזיפלוק או בקופסאות קטנות וליהנות.

    פוד פרוססור זה אחלה דבר. בדיוק שברתי את שלי אחרי שנה וחצי של שימוש אינטנסיבי (כזאת אני, מעבידה למוות את המכשירים שלי) ובעודי תוהה איך אסתדר עד שאקנה חדש, ביקרתי את השכנה וגיליתי שהיא בדיוק החליפה את המע"מז האיכותי שלה (היא קונה רק מכשירים איכותיים) באחד איכותי אחר רק יותר גדול. מיד קניתי ממנה את הישן. מעניין תוך כמה זמן ארסק גם אותו..

    מכשירים שימושיים אחרים שאני יכולה להמליץ עליהם (בשימוש יומיומי אצלנו): מטחנת קמח ובלנדר (ויטה מיקס).

    השבמחק
    תשובות
    1. למה מאוחר? עדיין יש לי בערך קילו גזר ראוי למאכל במקרר. העניין הוא שאלון לא חובב גזר ואני לא ממש מעכלת אותו מעבר לכמויות קטנות מאוד, אפילו בתקופות היותר טובות של הבטן שלי.

      פוד פרוססור זה באמת אחלה. מקצר מאוד תהליכים במטבח. ועכשיו נוכל לחזור ולהכין "קציצפל", הקציצות האדירות מ"ביסים".

      המעבד הקודם שלנו היה טרנטע בירושה. זה הראשון שאני קונה לעצמי. אני מניחה שהעובדה שהוא עלה 30 דולר מעידה על אורך החיים שהוא צופן בחובו, אבל לפעמים דווקא אלה מפתיעים בסוף.

      תתחדשי בשלך!

      מחק
  2. קיר גזר - יתרון גדול!

    השבמחק
    תשובות
    1. הו, לגמרי!

      אומרים שזה טוב לעיניים, לא?

      אני יכולה להשתמש בבלנדר בלי מכסה/ הפוד פרוססור החדש שלי כדי ליצור משהו אבסטרקטי. משהו אומר לי שבעלי הדירה לא יעריכו את זה.

      מחק