יום שבת, 19 באוקטובר 2013

This & That

1.
נפל בחלקי אושר גדול וזכיתי לשלושה ימים חופשיים מהעבודה. לא מדובר במאורע יוצא דופן במיוחד, אבל הוא נוחת עליי אחרי איזה שינוי קטן בתפיסה, תזוזה זעירה שאינה חסרת כל משמעות. לפני שבוע, ביום שישי, היינו בביקורת במרפאת הריון בסיכון והתבאסתי לגלות שלא עליתי כלל במשקל. את הרופאה שראתה אותי באותו יום זה לא הדאיג מאוד. מבחינתה, כל עוד אני לא יורדת במשקל, אנחנו בסדר. אבל אותי זה ביאס.

כבר לפני כמה שבועות החלטתי לנסות ולחזור לעבוד שלוש משמרות בנות 12 שעות, במקום הסידור החלופי שאימצתי לי, 3 כפול שמונה ואחת של 12. מהניסיון שנמשך חודשיים ראיתי שהמשמרות שאורכות 12 שעות לא הורגות אותי מחד ומאידך, התגעגעתי ליותר ימים חופשיים. בין תורים לראומטולוגית וגסטרואנטרולוגית, מרפאת ההריון, שיעורי יוגה ושאיפה להגיע לבריכה יותר מאשר רק פעם בחודש, התחיל להרגיש לי חנוק. אז החלפתי. ועכשיו, כשסוגיית המשקל הצטרפה ועלתה על הפרק, אני מרגישה שזאת בכלל הייתה החלטה נכונה.

כשקיבלתי את סידור העבודה החדש שמחתי להיזכר ש-3 משמרות של 12 משמען רק 12 ימי עבודה בפרק זמן של ארבעה שבועות. זאת דרך מאוד נעימה להסתכל על זה. אני משתדלת לפזר את המשמרות באופן שווה על פני השבוע ולא לקבץ אותן יחדיו. אין סיבה ואין טעם להתיש את עצמי. אבל פה ושם מגיע איזה גוש של ימים חופשיים כמו עכשיו ואז השמחה גדולה.

אנשים בעבודה ששאלו אותי אם אני עובדת בסופ"ש זכו לתשובה מתלהבת משהו - לא, יש לי סופ"ש ארוך! שבת-שני. אז שאלו אותי על התוכניות לשלושת הימים החופשיים ואני השבתי שאני מתכננת לישון הרבה ולאכול הרבה. ואולי איפשהו באמצע גם אצליח להגיע לבריכה. מפני שאחת התקוות שלי, היא שחוץ מיישומן של העצות הטובות שנתנה לי הדיאטנית איתה נפגשנו לפני שבוע, אם אחזור לעבוד רק שלושה ימים בשבוע וארגיע קצת עם השעות הנוספות בעבודה (היו לא מעט שבועות לאחרונה בהם עבדתי 44 שעות, במקום רק 36), אשרוף פחות קלוריות ואולי אתחיל לגדול בקצב מספק קצת יותר. גם שינה טובה בין לבין תעזור.

בינתיים, כל חברותיי ההריוניות בעבר ובהווה מרגיעות ואומרות לי לא לדאוג. רוב מי שהיו רזות לפני ההריון, כמוני, מספרות שהעליה הגדולה במשקל התרחשה עבורן רק בטרימסטר האחרון. רק מתחיל קצת להימאס לי מהערות של אנשים סביבי שמאוד דחוף להם להגיד לי בפליאה ושמיטת לסת כמה קטנה אני. אמא שלי אמרה לי להגיד להם שגם היא הייתה ככה עד חודש שביעי, אז שישתקו.

בינתיים גם קניתי תיק אוכל מגונדר לעבודה ואני מקפידה להעמיס לתוכו בכל יום אוכל שקל לכרסם במהירות או תוך כדי תנועה - קרקרים נהדרים שהתאהבתי בהם לאחרונה - Wild riceworks, מקל גבינה ושתי ביצים קשות. מחוץ למקרר יש בננה וכמה בייגלים קטנים עם נוטלה. והחביבים עליי ביותר - משקאות קלוריים. לא, אני לא מתכוונת לתוספי תזונה כגון אנשור (שנמאס עליי לחלוטין, אחרי שנים של הסתייעות בו). ממש-ממש לא. אני מתכוונת למשקה יוגורט דל שומן ושני בקבוקי שוקו, בנפח כוס כל אחד. גם את המים בבקבוק שלי החלפתי במיץ פירות, לרוב תפוזים או מנגו.

הדיאטנית שלי הסבירה שאני אמורה לעלות בין חצי קילו לקילו בשבוע בשלב הזה. אני אסתפק גם בחצי קילו בשבועיים. אבל משהו!


2.
האמת היא שאני מתכננת קצת יותר משינה ואכילה לשלושת הימים הללו. מחר אני נוסעת לבייביז אר אס בחברתה של מייקו, כדי ליצור את הרג'יסטרי שלי, אותה רשימה של מה אני צריכה ורוצה לקראת הצטרפותו של החבוב למשפחתנו. ביום שני יש לי דייט לצהריים באחת, מסאז' בשלוש ויוגה בשבע וחצי. ולמרות כל זאת, הלילה ישנתי תשע שעות וחצי ובצהריים נחתי מנוחה נעימה ומתוקה, כשבחוץ הגשם דפק על גגון הפלסטיק ומיסך את רעשי הרחוב. גם הלילה אני מתכננת להקדים להיכנס למיטה ומחר אין לי כוונות לצאת ממנה עד שלא ביליתי לפחות תשע שעות בתוך חיבוקה החמים.


3.
החדשות המפתיעות והמשמחות של השבוע האחרון הן, שמצאנו דירה חדשה!
זה קרה קצת בלי שהתכוונו. זאת אומרת, אף אחד לא דחף לנו עט ליד והכריח אותנו לחתום על חוזה, אבל. אני רק מתכוונת שלא חיפשנו בקדחתנות ואפילו לא היינו בטוחים שאנחנו רוצים לעבור וחשבנו שגם אם היינו בטוחים לא בטוח שהיינו מוצאים ולא ידענו מתי אנחנו רוצים לעבור, לפני הגעתו של החבוב או אחריה.

אבל, מעשה שהיה כך היה. בליל שבת לפני שבועיים חזרתי הביתה מהעבודה ואלון ביקש להראות לי מודעה שהוא מצא בקרייגס ליסט, שנראתה כמעט טובה מכדי להיות אמיתית, אבל החלטנו לשלוח מייל, מפני שאין מה להפסיד. למחרת הדיירת הנוכחית ענתה וקבענו להגיע לראות את הדירה אחר-הצהריים. ראינו את הדירה בחמש, חזרנו הביתה וניהלנו דיון מרתוני קדחתני שבסופו החלטנו שאנחנו מעוניינים והולכים על זה. התקשרנו שוב לדיירת ואמרנו שאנחנו בעניין. ביום שני פקססנו טופס מועמדות לחברת ניהול הנכסים ובשישי שעבר חתמנו על חוזה (ויצאנו לחגוג בארוחת ערב בקפה זולה. אכלתי סטייק נהדר שאני עדיין חולמת עליו בלילה.). ככה, במהלכו של שבוע תמים הפכנו לדיירים העתידיים של הדירה הבאה שלנו, גדולה יותר מהנוכחית, מחולקת יותר בהגיון וגם, כן - יש בה מכונת כביסה, מייבש ומדיח כלים, שלושה מכשירי חשמל שיהפכו את החיים פוסט הצטרפותו של החבוב לקלים הרבה יותר וגם יאפשרו לנו להוציא את תוכניתנו הזדונית לפועל ולחתל בחיתולי בד.


4.
אחרי תקופת יובש ארוכה מאוד, אני מנסה לחזור לקרוא. שלפתי סופסוף מהמדף את "שתיים דובים" שנתנה לנו במתנה אסתר ממש טרם חזרתנו לארה"ב מהביקור האחרון בארץ ומאז הצהריים אני קוראת אותו בהנאה. בינתיים אין לי מושג לאן כל זה הולך, אבל אני לא יכולה לחכות ולגלות.

ולכן - עכשיו ספר ואחר-כך מיטה. ואולי, אפילו, ספר במיטה.

שיהיה שבוע נפלא.

8 תגובות:

  1. אה !!! פה זה המקום להגיד לך שאין מה לבכות על צרות של עשירים ? (הלוואי עליי להראות כמוך ) :) אני שמחה לשמוע שאת מרגישה טוב (אבל חיתולי בד ? באמת ? ) וכמובן אכולת קנאה שאצלכם כבר יורד גשם (אני גרה ב"דרום הרחוק" ושום טיפה לא באה לבקר).

    השבמחק
    תשובות
    1. את באת כדי לדרוך לי על היבלות או לזרות מלח על פצעים או שניהם? :P

      בחיי שחיתולי בד. לגמרי. אני יודעת שאולי זה נחשב לא קונבנציונאלי, אבל חיתולים חד-פעמיים? על העור של התינוק שלי? באמת? למה זה נראה יותר טבעי והגיוני? וזאת רק המצאה של 40-50 השנה האחרונות... יש היום חיתולים הרבה יותר "מתקדמים" ונוחים לשימוש ממה שהאמהות שלנו השתמשו בו עד אמצע שנות השבעים של המאה הקודמת והטיפול בהם קל ונוח יחסית. ידידותי יותר לסביבה וללובש.
      בחיים לא חשבתי שאני ארצה לעשות חיתולי בד, אבל נחשפתי לזה בשנים האחרונות ומשהו השתנה בדרך החשיבה שלי. היום יותר קשה לי לחשוב על האלטרנטיבה היותר מקובלת (ועבורי, היא האלטרנטיבה ולא להיפך...)

      אצלנו תמיד יורד גשם. גם בקיץ. אבל עכשיו גם מתחיל להיות קר. הלילה ירד לראשונה מתחת לאפס ואפילו מדברים בשקט על סיכוי לשלג ראשון כבר בסופ"ש הבא. באוקטובר!! עוד לפני האלווין!!! שמעתי הרבה דיבורים על כך שהשנה צפוי חורף מוקדם, אבל אמאלה!

      מחק
    2. ורק הבהרה (אחרי קריאה חוזרת של התגובה שלי), הכל ברוח טובה, כן?

      מחק
  2. שוב יוצאת מאנונימיותי היחסית כדי להגיב :-)
    אנחנו לא השתמשנו בחיתולי בד אלא בשיטת ה-elimination communication, אבל החוגים שבהם הסתובבנו באותם ימים היו הרבה שעשו גם וגם, אז אשמח לנדב מידע אם תצטרכי (אם את מכירה את אתר באופן טבעי - יש שם הרבה טיפים טובים). זה הרבה התעסקות, אבל מאוד מתגמל שהקטנצ'יק בן שנה ואומר לך שהוא צריך לשירותים :-) שלנו לדוגמה היה גמול בלילה מגיל 7 חודשים, גם בונוס מטורף...
    שירי

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מכירה את EC די טוב ונראה לי שזה קצת יותר מדי הארד-קור בשבילי. במיוחד עם בית עם רצפות עץ... :)

      אבל אני יודעת שאפשר לעשות שילוב של EC עם חיתולים ולא חייבים להיות לגמרי "חיתולים פרי".

      תודה על האינפוט :)

      מחק
  3. לא יצא לי לכתוב לפני כן אז בשעה טובה! שמחתי לקרוא על התרחבותה העתידית של המשפחה שלכם :) תהני מכל רגע, זו תקופה כיפית (אני הבנתי את זה בדיעבד).

    השבמחק
  4. הו, איזה פוסט משמח, נעים וחמים.

    השבמחק