יום שלישי, 26 בפברואר 2013

לעשות תנועות במים

זה הולך להיות הפוסט הקצר ביותר בתולדות הבלוג.

אולי פתחתי על עצמי עין כשכתבתי פוסט ביום ראשון בבוקר. בכל אופן, גם בראשון הייתה משמרת קשה. אבל מעניינת מאוד. סיפרתי לכם כבר על האמונה התפלה לפיה המיון משתגע כשיש ירח מלא? אז בסופ"ש הזה היה ירח מלא. תעשו עם זה מה שאתם רוצים.

בראשון בערב בקושי החזקתי מעמד בשביל לאכול ארוחת ערב. הלכתי לישון ברגע שגמרתי לספק את הצרכים הבסיסיים האחרים שלי. וישנתי 11 שעות בלילה. ואז גם שנ"צתי אתמול ולא הצלחתי לגרד את עצמי מהמיטה, כשהשעון צלצל אחרי שעה. אבל התעקשתי.

למרות הכובד והעייפות יצאתי לבריכה. ועשיתי מה שאמא שלי קוראת לו, "תנועות במים". לא משהו מדי שאפתני, פשוט הזזתי את עצמי, במים. הייתי כל-כך עייפה, שכמעט לא היה לי כוח לשחות חתירה. שחיתי כמעט אך ורק חזה. אבל הייתי במים חצי שעה. ונתתי להם לשטוף אותי. ונתתי לגוף שלי לנוע במים, חסר משקל. השמש זרחה אתמול, השמיים היו כחולים וצלולים וריקים מענן והאור הטוב חדר לתוך האולם בו הבריכה נמצאת והאיר את המים ואותי. זה היה נעים.

אחר כך עוד הספקתי לנסוע למכבסה ולקניות. גם נחתי המון וגם הספקתי לא מעט. כולל מלחמה בהר הכלים שהצטברו בכיור, נשענים על הקערה הגדולה שערבבתי בה בצק עוגיות יום לפני שהתחיל סוף השבוע.

אתמול פתחו אזור חדש במיון, האזור הבינוני. שמונה מיטות חדשות, עם מחשב צמוד בכל חדר. וטלוויזיה. כמו במיון הגדול. היום תהיה הפעם הראשונה שאעבוד שם. אני מתרגשת!

שיהיה לנו המשך שבוע נפלא. אני רק צריכה לשרוד שתי משמרות כדי לזכות בארבעה ימי חופשה רצופים. הידד!

יום ראשון, 24 בפברואר 2013

Morning Stretching

אתמול הייתה חתיכת משמרת בעבודה. משוגעת ורצחנית הם רק שניים משמות התואר שהדבקתי לה ואם תרצו אני יכולה למצוא עוד בלי המון בעיה. כמו שקורה בדרך כלל, הבוקר היה רגוע. רוב החדרים שלי היו ריקים ואז קיבלתי מטופל אחד ועוד מטופלת. שני מטופלים זה לא באמת יותר מדי עבודה. אני תמיד שמחה על בקרים איטיים וזאת הגדולה של המשמרת שמתחילה בשבע. היום מתפתח לאט ואפשר לקחת את הזמן, להתעורר, לאכול, לקשקש עם האחיות האחרות ורק אז העבודה מתחילה באמת. אז היה איטי ועצל ודי נחמד, שני החולים שקיבלתי היו יציבים וחביבים. אין תלונות.

ואז הגיע גל. כמו שסיכמתי בסוף היום, Well, this shift picked up quite well. ואכן.

בסביבות 11:30 בבוקר הגיעה החייאה אחת. בעודנו עובדים בחדר מס' 3, שוב קראו בכריזה "קוד בלו, אי.אר". כולנו חשבנו שכורזים שוב, כדי שעוד עזרה תגיע, אבל לא. הייתה החייאה נוספת, בחדר אחר. אחרי שייצבנו את שני המטופלים האלה, הגיעו עוד שתי החייאות, שתיהן כמעט במקביל, גב אל גב. אנשים כל הזמן נורא ניסו למות ואנחנו נורא ניסינו למנוע את זה. אחרי למעלה מארבע שעות רצופות של עבודה בקצב מטורף, הגל דעך והשקט חזר. בחמש אחר הצהריים, אחרי שוידאתי שכל המטופלים האישיים שלי עדיין נושמים, יצאתי לאכול ארוחת צהריים. מזל שלפני שהכל התחיל הייתי חכמה מספיק בשביל לחטוף בננה ומעדן.

חזרתי הביתה על ארבע. תוך שעתיים בדיוק הייתי במיטה, אחרי מקלחת וארוחת ערב. כשהתעוררתי באמצע הלילה לפיפי, הגב שלי עדיין הציק לי, בעיקר הסיאטיקה, העצב שיורד מהגב התחתון לאורך הרגל, שנצבט ומכאיב כשעומדים יותר מדי ברצף, מרימים משקל כבד באופן לא נכון, יושבים על כיסאות לא נוחים. כל מה שאחיות עושות, בעצם. המחלה של האדם המודרני. אז הבוקר אחרי המקלחת עשיתי רצף של מתיחות טובות לגב. אולי בתום האוריינטציה, כשאעבור למשמרת שלי, שמתחילה ב-11 בבוקר, אשלב מתיחות בוקר כאלה בשגרה הקבועה שלי. זה בהחלט יעזור לשמור על הגב שלי בריא.

אתמול לא התחשק לי ללכת לעבודה. גם במשמרת הקודמת התבכיינתי לאלון שאני לא רוצה ללכת. ואתמול אמרתי בסודי סודות לאחת החברות שלי, שהתחילה יחד איתי, שעדיין יש לי ספקות לגביי נכונות העבודה הזאת בשבילי. I'm just not sure I like it enough, אמרתי. והוספתי, I always thought I'd like my job more. אבל בסוף המשמרת אתמול נאלצתי להודות בפני עצמי - נהניתי. וברוב המשמרות, אני לא סובלת. אני נהנית מהאינטראקציה החברתית והמקצועית עם אנשי הצוות האחרים. אני נהנית מהאינטראקציה עם המטופלים ובני המשפחה שלהם. ורוב הזמן אני מסתובבת עם חיוך מרוח על הפנים. אז מה לי כי אלין?

אז אולי מיון לא היה ה-חלום שלי מאז ומתמיד, כמו שאני שומעת אחיות אחרות אומרות. ונכון שכנראה לא אשאר שם לעד, או אפילו לא יותר מכמה שנים. אבל אני לא יכולה לומר שאני סובלת. אני אפילו קצת נהנית. וככל שהזמן עובר אני מצליחה ליהנות יותר, מפני שאני לומדת יותר ויותר ואני מרגישה בנוח. רמות הלחץ יורדות ואני לא מרגישה שאני טובעת כל הזמן, אני לא מרגישה במצוקה. אני מצליחה לנשום ולעשות את העבודה. ואפילו משלמים לי על זה. אז זה לא סידור כזה רע, בינתיים.

לפני שבועיים בערך המנהלת הודיעה לי שבסוף מרץ אני יורדת מאוריינטציה. המשמעות היא שאתחיל לעבוד ללא ליווי, כאחות מן המניין. כשהתקבלתי לעבודה אמרו לי שאהיה בחניכה עד אמצע אפריל, אז לא מדובר בהבדל כל-כך משמעותי. בכל מקרה ,אני חושבת שאני מוכנה. התמזל מזלי ובשבועות האחרונים ראיתי ועשיתי המון דברים בפעם הראשונה - החזרת כתפיים פרוקות למקום, החדרת עירוי לילד בן חמש, נטילת דם מילדה בת שנתיים וחצי, זריקה לתוך שריר לילדה בת שלוש. התמודדתי עם לא מעט אתגרים מקצועיים. צריך להיות מאוד ברי-מזל כדי לראות כל מקרה עלי אדמות בזמן האוריינטציה. בגלל הטבע של המיון והמגוון האדיר של המקרים, זה כמעט בלתי אפשרי. אבל אני שמחה מפני שראיתי שפע של מקרים קבועים או "רגילים" וגם לא מעט אקזוטיקה.

המשוכה האחרונה כבר נראית באופק ואני הרבה פחות חוששת ממנה מכפי שחשבתי. למרות שהדרך הייתה מאוד בוגדנית, אני חושבת שבסופו של דבר הצלחתי להפיק מההכשרה את המיטב. עוד חודש לאמנסיפציה.

יום רביעי, 13 בפברואר 2013

אילמת

החום הלך אתמול בלילה והשאיר אותי מחוסרת קול.

מזל שהלכתי אתמול למרפאת הדחופים באוניברסיטה, כדי לקבל אישור מחלה לעבודה. אם הייתי משאירה את זה להיום הייתי פוגשת רק את מרפי. כשאני חולה ויש לי חום, אני משתדלת לא לקחת תרופות להורדת חום, בתנאי שהחום לא עולה מעל 38.5 או שאני סובלת במיוחד. אחרי כמה ימים בהם נעזרתי ב-NyQuil במהלך הלילה, כדי שאצליח לנשום וכך אולי גם לישון, לא לקחתי שום דבר אתמול, עד שבערב נשברתי. בעצת ה-nurse practitioner שראתה אותי אתמול במרפאה הרפיתי מהנייקוויל ובגלל שאין לנו בבית "סתם טיילנול" (שהוא אקמול באמריקאית), לקחתי אופטלגין.

והבוקר התעוררתי בלי חום.

ובלי קול.

איזו תחושה מוזרה זו, להתייתם מהקול של עצמי. הייתי לבד בבית במשך רוב היום ושתקתי עם עצמי כל-כך הרבה, עד שבשלב מסוים כבר לא הייתי בטוחה אם יצא קול כשאפתח את הפה.

בערב שטפתי כלים. כל הקעריות שלנו, כל הסכו"ם. דברים שקורים כשחולים. שוטפים כלים על בסיס צורך, באופן לא שיטתי. ברקע שמעתי את תחנת בילי ג'ואל ברדיו פנדורה והיא זימנה לי שני שירים שהשתעשעתי מאוד לשיר אותם רק עם תנועות שפתיים ובלי קול, מפני שהם מלכתחילה כאלה שירים דרמטיים, שירי דרמת-נעורים, והם נהיים אפילו יותר ככה כששרים אותם רק עם תנועות שפתיים מוגזמות ומימיקה מודגשת יתר על המידה, תזמורת בצורת במקום הקול שאבד.


היום גם קלטתי שכדי לעבוד בעבודה שלי, אני חייבת את הקול שלי. עד היום לא חשבתי על זה, שבעצם, כדי לעשות את עבודתה אחות חייבת להיות מסוגלת לדבר. מפתיע, אה?


לכבוד החלמתי אפיתי עוגיות: שוקו-שוקו-תפוז. המתכון רק שוקו-שוקו - התפוז טוויסט שלי: הוספתי כפית גרידת לימון וכפית תמצית טעם תפוז. לא טעמתי כי הייתה לי בחילה, אבל אלון דיווח שיצא טוב מאוד. אני סומכת עליו, יש לו ניסיון בדברים האלה.



יש לי תחושה, מבוססת על ניסיון וידע מקצועי, שאינהלציה אחת של סטרואידים ומרחיב-סימפונות הייתה מחזירה לי את הקול. לצערי, אין לי מרשם לשני הנ"ל. מישהו מחפש למכור?

יום שלישי, 12 בפברואר 2013

שפעת

שפעת היא מחלה ויראלית מעניינת. שניים מהסימפטומים הבלתי רשומים שלה הם רחמים עצמיים ויכולת אדירה, כמעט היפוכונדרית, לחוש מכאובים ומיחושים מוזרים בנקודות מאוד ספציפיות בגוף וגם לתאר אותם בפירוט מכאיב.

יש לי שפעת מאז שבת בערב. וזה מעצבן, כי קיבלתי את החיסון. גם מפני שאני חולה כרונית, ולכן בקבוצת סיכון לחלות וגם מפני שאני עובדת בבית חולים ואני מחוייבת להתחסן, או לחילופין לעטות מסיכת פה ואף לכל אורך המשמרת, בכל משמרת, 12 שעות ביום, שלושה ימים בשבוע.

יש לי שפעת למרות שהתחסנתי, וזה לא יוצא דופן. הרבה אנשים שהתחסנו השנה מדווחים כי חלו בכל זאת ואף על פי, ולא מדובר רק באנשים שעבודתם חושפת אותם למחלות מידבקות. באשר אליי, העובדה הזאת גורמת לי לפקפק מאוד בדיוקם של הניבויים שהובילו ליצירת התרכיב החיסוני השנה. מישהו באגף החזאות של ארגוני הבריאות העולמיים פספס קצת השנה. באסה.

בשבת בבוקר הגעתי לעבודה וקצת כאב לי מפרק הירך. הוא הרגיש "תקוע" ותנועתו הייתה מוגבלת. חשבתי לעצמי שזה סתם כאב המפרקים הרגיל שלי, זה שבא עם הקרוהן ומתעורר כשקר או כשלא ישנתי מספיק ועובר כשאני נעה מספיק והמפרק "משמן" את עצמו, כמו בכאבים ראומטיים רגילים. ובאמת, המשמרת התחילה והייתה משוגעת אפילו יותר מהרגיל, הזמן עבר ושכחתי מהכאב.

בסוף המשמרת התקשרתי אל אלון ואחרי התלבטות משותפת החלטתי שאסע לקרוגר. הבטן שלי התנהגה לא כל-כך יפה בימים האחרונים ורציתי להציע לה עוף מכובס כמנחת פיוס. כשהגעתי לקרוגר ויצאתי מהאוטו, מאוד כאבו לי הברכיים. חשבתי לעצמי שזה משונה. גם אם אחרי משמרות ארוכות וקשות כואב לי קצת פה ושם, אף פעם לא עד כדי כך. גירשתי את המחשבה מהראש ונכנסתי לסופר. ואז, בין מקררי הירקות למקרר הביצים, הצטמררתי. ושוב במעבר לצרכי אפייה. חזרתי הביתה ואמרתי לאלון - אני חושבת שאולי יש לי חום.

ואכן, מדידה מקרית הראתה חום נמוך, 37.5, לא לכאן ולא לכאן. ומחר יש לי משמרת נוספת ברצף סוף השבוע. מה עושים?

ספר החוקים הבלתי כתובים של חולים בכלל ושלי בפרט, מורה: דבר ראשון, לבכות. וגם להילחץ בעת ובעונה אחת. אחר-כך לתת לבעלך לשכנע אותך שזה לא סוף העולם, לטכס עצה וללכת לישון מוקדם. אם כך, לפי הנוסחה המוסכמת, בישלתי מרק עם עוף ומלא ירקות כתומים, העמדתי גם סיר אורז ואחרי מקלחת העברתי את שארית הערב במנוחה. החלטנו לחכות למחר בבוקר ולפסוק לפי גובה החום.

בראשון בבוקר התעוררתי עם חום נמוך והחלטתי לקחת את הסיכון. תמיד אפשר להשתחרר מהעבודה מוקדם ולחזור הביתה אם אני מרגישה לא טוב, בלי לבזבז ימי מחלה צבורים, שיורדים מאותו מאגר של ימי החופשה שלי, אותם אני אוגרת בקנאות לקראת חופשת הקיץ בישראל. לקחתי את המקבילה המקומית ל"דקסמול קולד" ונסעתי לעבודה. בדרך למחלקה עוד כאבו לי הברכיים והגב, אבל עד סוף דיווח הבוקר הדקסמול התחיל להשפיע והרגשתי טוב יותר. גם השיעולים והעיטושים התכופים נכנעו לדיכוי התרופתי וכל מה שנשאר הוא אף קצת נוזל, גרון שמרגיש כאילו שפכו לתוכו חול וקול שהלך ונעלם, דומה יותר ויותר לקרקור של עורב ומקשה מאוד על המטופלים הזקנים שלי לקלוט מה אני אומרת להם, כי אני לא מנגנת את זה בתדר שהאוזניים שלהם קולטות.

לשמחתי, המשמרת של יום ראשון איזנה את הטירוף של שבת. עד הצהריים כמעט ולא היה מקרה שהיה לי יותר ממטופל אחד בזמן נתון וגם כשהיו לי שניים, עבדתי עם אחת האחיות החביבות עליי וחלקנו את העומס באופן שהקל עליי. גם המקרים עצמם היו פשוטים - לחץ דם גבוה, דלקות בדרכי השתן וכאב גב כרוני - שום דבר לא קריטי או מסכן חיים באופן מיידי ובגדול דברים שסובלים אחות שזזה קצת לאט יותר מהרגיל. אחרי כל פעולה פשוטה חזרתי לתחנת האחיות ותפסתי לי כיסא.

תכננתי לקחת דקסמול נוסף אחרי ארוחת הצהריים, אבל כשהזמן היעוד הגיע, החלטתי לחכות עוד קצת. ואז פתאום נפתחו שערי שמיים והעבודה התחילה לזרום ולא היה לי רגע לעצור ולבלוע כדור. עד שכמה שעות מאוחר יותר הרגשתי שהעיניים שורפות לי והברכיים התחילו לכאוב, והגב, ופתאום לא הצלחתי למצוא תנוחה נוחה לשבת בה על השרפרף הגבוה שבחדרי המטופלים. אז החלטתי למדוד חום ואכן - 38 מעלות צלזיוס. זה כבר נחשב חום אמיתי.

חלקתי את החדשות עם שרי, שהייתה אחות אחראית ועודדה אותי ללכת הביתה. בינינו, בשלב הזה כבר היה ניתן לטעון שאני מהווה סכנה לבריאות הציבור, שכן גם אם שיקול הדעת הקליני שלי לא השתבש (ובאמת שלא, כל עוד המשכתי לזוז הייתי ממש בסדר), ניתן היה לשער שאני צלחת פטרי גדושה וירוסים, איום ביולוגי של ממש.

יצאתי הביתה שעה וחצי לפני סוף המשמרת וכשהגעתי הביתה, עכשיו עם חותמת רשמית של חום "אמיתי", מדדתי שוב חום וגיליתי 38.3. אלון מיד התגייס למשימה, חימם לי מרק ושאל ודאג ובדק. כמה שמחתי שבישלתי מרק יום לפני כן. הלכתי לישון קצת אחרי תשע.

שפעת היא כזאת מחלה מטופשת. ובכלל, איזה מטופש זה לחלות. יש לי ציפיות מעצמי, אני אמורה להיות חזקה יותר מזה! איכשהו, קיוויתי שהשהייה במיון תחסן אותי מפני כל מחלות החורף. ואיכשהו חשבתי תמיד שאדבק באיזה וירוס מעיים לפני שאחטוף את זה של דרכי הנשימה. נו, אז חשבתי.

בינתיים אני נחה בבית. עוברת מישיבה מול המחשב לשכיבה על הספה המהממת שלנו. איזה מזל שהמצאנו לנו סלון ממש לאחרונה. הוא מאוד ידידותי לחולים. אתמול ראיתי בשכיבה שבעה פרקים רצופים של "דקסטר", סדרת הטלוויזיה התורנית שלי. וגם הלכתי לביקורת אצל רופאת הגסטרו שלי, שבמקרה נפלה על הימים היחידים בשנה בהם אני חולה במחלה של אנשים רגילים. אז זכיתי גם לצילום חזה שהראה שבינתיים, המחלה לא נודדת לריאות שלי והיא מבודדת למערכת הנשימה העליונה. בעבור מי שמדוכאת חיסונית, גם זו נחמה.

אם גם מחר יהיה לי חום אצטרך ללכת לרופא כדי לקבל ימי מחלה. איזה מוזר זה! כל-כך הרבה זמן לא הייתי במעמד הזה בשוק העבודה, שלמישהו אכפת אם היית חולה באמת ולא רק זייפת כדי לנוח בבית.

ועכשיו, אחרי שהתבכיינתי די והותר, אני חוזרת לספה.

צום געזונט!

יום שישי, 8 בפברואר 2013

התחלפות

ביום רביעי בבוקר, בדרכי לעבודה, השמיים היו צלולים באופן יוצא דופן לעונה. בנהיגה מזרחה, הבחנתי פתאום באיזה רמז של התבהרות בשמי סוף הלילה, תחילת הבוקר המוקדם. סירבתי להאמין שאני באמת רואה מה שחשבתי שאני רואה. אבל אז, כשהתקרבתי יותר ויותר למחלף בו אני יורדת מהכביש המהיר, כבר לא היה ניתן להתכחש לכך - לגוונים המשתנים, המתבהרים, של הכחול, נוספו גם רמיזות בכתום ואפור. זריחה.

וככה, לבד באוטו, עם הג'אז של אבישי כהן ברקע, צווחתי משמחה והפתעה - השמש מפציעה בשש וארבעים בבוקר, השמיים מתחילים להתחלף בשעה כל-כך מוקדמת ויש למאורע הזה משמעות אחת בלבד - שעון הקיץ מתקרב. ובאמת, עוד חודש ויומיים, ב-10 במרץ, נעבור לשעון קיץ. איזו שמחה.

הקור והשלג לא מפריעים לי. להיפך. אבל החושך הורג אותי.

האמת שהצלחתי לשרוד את שעון החורף השנה בהצלחה רבה יותר מאשר בשנה שעברה. אולי מפני שאני מגיעה לעבודה בחושך ועוזבת בחושך ובין לבין אני עסוקה כל-כך ולעומת זאת, בימים החופשיים שלי אני רואה את האור כל הזמן. אולי. לא יודעת. אבל תחילת סופו של שעון החורף משמחת אותי, בכל זאת.

ולא רק בגלל האור. גם בגלל שהיא מזכירה לי שהזמן עובר. הניסיון נצבר, האתגרים מתחלפים ומשתכללים. ואני ממשיכה לשרוד ולהתחזק.

בשבוע שעבר מצאתי את עצמי קצת מתגעגעת לקיץ. אני אוהבת את החורף כאן, באמת. לא מפריעות לי הרוחות הקרות. אני אוהבת את השלג ושמחה כשהוא יורד. אבל בשבוע שעבר, פתאום, חשבתי שאשמח שהקיץ כבר יגיע. עם החיונית שלו, הפריחה, האור, החמימות. ותחושת החופש הגדולה שהוא מביא איתו. והביקור בישראל שהוא מבטיח, שאני כבר מצפה לו כל-כך.

יש עוד כמה אחיות זרות בעבודה וגם עובדת מעבדה אחת, שהיא במקור מבוסניה והיא קצת אימצה אותי. ולמרות שכל אחת מגיעה מארץ אחרת, וכל אחת הגיעה הנה בגיל אחר ובשלב אחר בחיים, כולנו חולקות מכנה משותף - חצי שייכות וחצי זרות. לפני כמה שבועות, כשהציף אותי גל של געגועים הביתה, חלקתי את התחושות שלי עם אחת האחיות הזרות (שהיא מסנגל במקור) והיא שאלה אותי מתי ביקרתי בבית בפעם האחרונה. אמרתי לה שעברה חצי שנה והיא צחקה - רק חצי שנה ואת כבר מתגעגעת? כן, התגוננתי. כל זה נורא חדש לי. אני עוד לא רגילה. סנדרה, החברה הבוסנית שלי, אמרה לי שמישהו פעם אמר לה, שעשר השנים הראשונות הן הקשות ביותר. נו טוב, רק עוד שמונה שנים וחצי לספירה.

כשעזבתי את העבודה ביום חמישי, חשבתי לעצמי - אולי אתחיל לדבר קצת יותר במבטא הישראלי-עברי שלי. אולי בכלל אגלה שאם אני מפשיטה קצת את המבטא "המקומי" שסיגלתי לעצמי, זה קל יותר. פחות מעייף. אולי אני לא צריכה להעמיד פנים. הת'ר, חברה אחרת שלי, דווקא אמריקאית, צחקה עליי כשאמרתי שאני תמיד נהיית מאוד מודעת לאנגלית שלי כשאני מדברת מול קהל. "Bitch, you have better English than mine!". צחקתי. איך זה שלמרות שהייתי במגמת תיאטרון בתיכון, עדיין יש לי פחד במה.

עברו כמעט שבועיים מאז הפוסט האחרון שפרסמתי. בשבוע האחרון עבדתי ארבעה ימים, שלא כרגיל. וגם נתתי לעצמי לשקוע קצת בתוך השגרה. שלושה ימי עבודה, מנוחה בימים החופשיים. ובריכה.

התחלתי להאריך את השהייה בבריכה יותר ויותר ואני משתדלת ללכת לשחות בכל הזדמנות שיש לי. זה אפילו לא בשביל הספורט. זה בשביל הנשמה. אני מרגישה שהמים שוטפים אותי מבפנים. בזמן האחרון אני מתמודדת קצת יותר עם הכאבים היומיומיים שמגיעים עם מחלה כרונית, אבל כשאני נכנסת לבריכה והמים עוטפים אותי, כל הכאב נעלם. והעייפות נשטפת ממני ועוזבת אותי. ואני מרפה.

אני כל-כך שמחה שחזרתי לשחות. ואני מתענגת על המחשבה שאלה החיים שלי. לא רק עבודה, אלא גם פנאי. ואורך רוח. ונשימה ארוכה ונינוחה ומדודה. כמו שתמיד רציתי שיהיה. וחיכיתי כל-כך הרבה זמן והנה זה בא.

אני מכבה את האור והולכת לישון.